- Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza transportowa do parkowania lub garażowania pojazdów.
- dokumenty rejestracyjne pojazdów asenizacyjnych z aktualnymi badaniami technicznymi oraz dokumenty potwierdzające, że pojazdy asenizacyjne spełniają wymagania, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002 r., poz. 1617).
- w przypadku dysponowania pojazdem, zarejestrowanym na podmiot inny niż wnioskodawca, dokument poświadczający prawo do dysponowania sprzętem samochodowym (np. umowa leasingu, umowa użyczenia, dzierżawy itp.).
- dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną, która zapewnia oczyszczanie ścieków zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw gospodarki wodnej w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi.
- zaświadczenie lub oświadczenie o braku zaległości podatkowych oraz braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczanie zdrowotne lub społeczne. Ww. oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- aktualna kopia zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis KRS (nie jest obowiązkowe)
- dowód wniesienia opłaty skarbowej wysokości 107 zł
- Podmiot zobowiązany do złożenia wniosku:
- podmiot zamierzający prowadzić działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- Termin i sposób załatwienia sprawy:
- wydanie decyzji administracyjnej następuje niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
- Opłaty:
- opłata skarbowa w wysokości 107 zł (opłatę skarbową można wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Chojnicach nr 96 1020 2791 0000 7702 0294 3348)
- Miejsce złożenia dokumentów:
- Biuro Podawcze, parter, tel. 52 397 18 00 wew. 10
- korespondencyjnie na adres: Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89 – 600 Chojnice
- Jednostka odpowiedzialna:
- Referat ds. Gospodarki Wodno-Ściekowej i Energetycznej
- telefon: (52) 397 18 00 wew. 97, 96
- siedziba: 89 – 600 Chojnice, Pl. Niepodległości 7, II piętro, pok. 200
- Referat ds. Gospodarki Wodno-Ściekowej i Energetycznej
- Tryb odwoławczy:
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. z 2020 r. poz. 888 ze zm.) art. 7 ust. 1 pkt 2.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. z 2020 r. poz. 888 ze zm.)