Partnerzy przedsięwzięcia „Utworzenie transportowego węzła integrującego wraz ze ścieżkami rowerowymi w Chojnicach” dokonali uzgodnień z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wspomniane wytyczne będą istotne dla wyboru technologii, materiałów a co za tym idzie także dla sfery finansowej przedsięwzięcia.
– Osiągnęliśmy kompromis, szczególnie odnośnie nowo projektowanego dworca PKS – wyjaśniał burmistrz Arseniusz Finster na konferencji prasowej 29 stycznia. – Pierwotne uzgodnienia dotyczył nawierzchni całkowicie z kostki kamiennej. Ale udało się przekonać panią konserwator, że chodniki będą ułożone z płytek betonowych, powierzchnia placu manewrowego będzie wyasfaltowana a tylko parkingi dla samochodów osobowych będą wykonane z kostki granitowej. Cała treść uzgodnień to nasz wkład do programu funkcjonalno – użytkowego (jednego z najważniejszych dokumentów przetargowych). W przyszłym tygodniu ogłaszamy trzy przetargi: budowę ścieżek rowerowych, renowację budynku głównego oraz na budowę parkingów. Równolegle z nami spółka PLK PKP S.A. również ogłasza przetarg na swój zakres prac na peronach. Wszystkie te zamówienia są realizowane w systemie „zaprojektuj – wybuduj”. Spodziewam się, ze budowa ścieżek rowerowych rozpocznie się już jesienią tego roku, zaś główny front inwestycyjny na dworcu będzie zorganizowany w dwóch sezonach budowlanych z finałem w listopadzie 2020 roku.
Wracając do uzgodnień konserwatorskich – dotyczą one: budynku głównego dworca (elewacji, wnętrza), pawilonów osłaniających wejścia do tunelów dworca, nawierzchnie przed budynkiem dworcowym PKP oraz nawierzchnię nowo projektowanego dworca PKS.