Wybierz język:

Zdjęcie Starego Rynku obejmujące: Ratusz. fontannę, Bazylikę, Kościół ZNMP, hotel oraz budynki mieszkalne i usługowe

24 czerwca 2024

Zapraszamy do Galerii obrazu „Stacja Chojnice”

Galeria obrazu „Stacja Chojnice” powstała w sali restauracyjnej Dworca Kolejowego w Chojnicach. Jej pomysłodawcami i osobami, które zajmują się wystawianiem prac wielkoformatowych są Marlena Pawlak – Konserwator Zabytków Miasta Chojnice oraz Andrzej Ciemiński – Architekt Miejski

Prace, które aktualnie można podziwiać zostały wykonane przez dr Mikołaja Amadeusza Harmozę, niezależnego artystę, zajmującego się głównie malarstwem i rysunkiem, oraz aktywnością artystyczną dotyczącą sztuk projektowych i performance.

Artysta od 2002 roku prowadzi pracownię rysunku i malarstwa oraz fakultet Rysunek Współczesny w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.Jest autorem setek obrazów olejnych, murali, komiksów oraz projektów artystycznych realizowanych w przestrzeniach publicznych takich jak „Sztuka Niewidzenia , Galeriuj , Atelier Harmoza- Przestrzeń Artysty, czy aktualnie realizowany projekt „Spojrzenia”. Swoje obrazy artysta często prezentuje poza tradycyjnymi galeriami sztuki zyskując niezależność artystyczną oraz kreując własne przestrzenie zgodnie z wiodąca ideą.

Prace malarskie i rysunkowe są zróżnicowane tematycznie, często proponują nową figurację, portret bądź rozwiązania czysto abstrakcyjne realizowane we własnej technologii malarskiej o charakterystycznej strukturze i materii. Materia stanowi istotny element w twórczości autora tworząc takie znaczenia jak kolor, światło czy, jak w przypadku projektów Sztuka Niewidzenia znaczenie związane z dotykiem i jego interpretacją.

Rysunki prezentowane w przestrzeni dworca Chojnicach przedstawiają rozwiązania figuratywne bliskie studium aktu, figury, przestrzeni. Wykonane we własnej technice mieszanej na papierze naturalnym rysunki nawiązują do klasycznych rozwiązań Nowej Figuracji. Poszukiwanie formy, znaczenia śladu rysunku oparte jest tu na interpretacjach przedstawienia aktu i przestrzeni. Pojawia się linia klasycznie określająca kształty, ekspresyjny ślad bywający czasami cieniem lub fragmentem kompozycji, na który , z jakiegoś powodu autor chciałby zwrócić uwagę. Charakterystyczny kolor papieru naturalnego tworzy miękkie światło, subtelne przejścia form, nastrój intymnej sytuacji pracy studyjnej wyraźnie nawiązującej do klasyki ale osadzonej w dzisiejszej rzeczywistości.

Szeroki zakres prac autora, zrealizowane i aktualne projekty i pozostałe informacje znajdą Państwo na stronach:

W kategorii: Aktualności