- Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej
- tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub braku zameldowania osób w lokalu)
- Opłaty:
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia
- kasa Urzędu Miejskiego w Chojnicach
- lub na konto Urzędu nr 96 1020 2791 0000 7702 0294 3348 w tytule „Opłata skarbowa”
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika)
- kasa Urzędu Miejskiego w Chojnicach
- lub na konto Urzędu nr 96 1020 2791 0000 7702 0294 3348 w tytule „Opłata skarbowa”
- opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu
- 17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia
- Miejsce złożenia dokumentów
- osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich, pok. 510 (II piętro), tel. 52 397 18 00 wew. 32
- korespondencyjnie: Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice
- ePUAP: Pismo ogólne
- Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
- jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego – zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego art. 35.
- Tryb odwoławczy:
- odwołanie do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chojnice w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji o odmowie udostępnienia danych
- Uwagi:
- wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu
- wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych (patrz: karta informacyjna „Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych”)
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510 ze zm.)
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. Nr 167, poz. 1131 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)