- Wymagane dokumenty:
- deklaracja niezbędna do wpisania wyborcy do rejestru wyborców
- wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców
- kserokopia ważnego dokumentu tożsamości wnioskodawcy
- w celu uprawdopodobnienia faktu stałego zamieszkania na terenie miasta Chojnice koniecznie jest zgłoszenie wyjaśnień i okazanie dodatkowych dokumentów, np.
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, w którym stale zamieszkuje (np. umowa cywilno-prawna, odpis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna)
- oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym zamieszkuje wnioskodawca potwierdzające stały pobyt w lokalu
- umowa o pracę, zaświadczenie o zatrudnieniu
- zeznanie podatkowe PIT (pierwsza strona z adresem wnioskodawcy zamieszkania)
- umowy / rachunki / faktury za media wystawione na wnioskodawcę z adresem stałego zamieszkania w Chojnicach
- inne, wg uznania wnioskodawcy
- Opłaty:
- brak
- Miejsce złożenia dokumentów
- osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich, pok. 510 (II piętro), tel. 52 397 18 00 wew. 32
- korespondencyjnie: Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice
- ePUAP: Wpisanie się do rejestru wyborców
- Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- 5 dni od daty wniesienia wniosku
- Tryb odwoławczy:
- skarga do Sądu Rejonowego w Chojnicach wniesiona za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chojnice w terminie 3 dni od daty doręczenia decyzji
- Uwagi:
- wpis do rejestru wyborców wyborca dokonuje na stałe. Oznacza to, że wykreślenie z tego rejestru następuje na wniosek wyborcy lub z chwilą zgłoszenia zameldowania na pobyt stały pod nowym adresem zamieszkania.
- wniosek o wpisanie do rejestru wyborców należy wnieść do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu. Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w urzędzie gminy.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2020 . poz. 1319 ze zm.)