- Informacja o terminach
- wyborca może wpisać się do stałego obwodu głosowania w dowolnym terminie.
- Wniosek
- wniosek o wpis do stałego obwodu głosowania musi zostać doręczony do Urzędu w oryginale (osobiście, przez osobę trzecią, pocztą).
- wniosek można złożyć przez Internet na platformie gov.pl, ale musisz mieć Profil Zaufany lub bezpieczny podpis elektroniczny.
- niedopuszczalne jest doręczenie wniosku w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem faksu albo zwykłej poczty e-mail.
- Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do stałego obwodu głosowania
- obligatoryjnie: w celu uprawdopodobnienia faktu stałego zamieszkania na terenie miasta Chojnice możemy poprosić Wnioskodawcę o okazanie dodatkowych dokumentów, np.
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu, w którym stale zamieszkuje (np. umowa cywilno-prawna, odpis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna)
- oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym zamieszkuje wnioskodawca potwierdzające stały pobyt w lokalu
- umowa o pracę, zaświadczenie o zatrudnieniu
- zeznanie podatkowe PIT (pierwsza strona z adresem wnioskodawcy zamieszkania)
- umowy / rachunki / faktury za media wystawione na wnioskodawcę z adresem stałego zamieszkania w Chojnicach inne, wg uznania wnioskodawcy
- Miejsce złożenia dokumentów
- Urząd Miejski w Chojnicach, Wydział Spraw Obywatelskich – Ewidencja Ludności, II piętro, pok. 510, Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice
- Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- 5 dni od daty wniesienia wniosku
- Tryb odwoławczy:
- Na wydaną decyzję można wnieść skargę do Sądu Rejonowego w Chojnicach wniesienia za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chojnice w terminie 3 dni od daty doręczenia decyzji
- Uwagi:
- wpis do stałego obwodu głosowania dokonuje się na stałe. Oznacza to, że wykreślenie z tego rejestru następuje na wniosek wyborcy lub z chwilą zgłoszenia zameldowania na pobyt stały pod nowym adresem zamieszkania.
- wniosek o wpis do stałego obwodu głosowania należy wnieść do organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu. Centralny Rejestr Wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek, do wglądu w urzędzie gminy.
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy