Zdjęcie Starego Rynku obejmujące: Ratusz. fontannę, Bazylikę, Kościół ZNMP, hotel oraz budynki mieszkalne i usługowe

Wniosek o pozwolenie na usunięcie drzew lub krzewów

    • Wymagane dokumenty:
    • Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, który powinien zawierać:

    • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
    • oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego; (załącznik nr 2 oraz załącznik nr 3 do wniosku)
    • zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody; (załącznik nr 2a do wniosku)
    • nazwę gatunku drzewa lub krzewu,
    • obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo: posiada kilka pni – obwód każdego z tych pni, nie posiada pnia – obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
    • wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
    • miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
    • rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane – określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
    • projekt planu:
        • nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska lub
        • przesadzenia drzewa lub krzewu

      jeżeli są planowane;

    • decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
    • zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.

Pouczenie: Oświadczenie, o którym mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o ochrony przyrody, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością/oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego oraz zgoda właściciela nieruchomości).

  • Opłaty:
    • Wydanie decyzji zwolnione jest z opłaty skarbowej na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – część III ust. 44 pkt 6 załącznika do ustawy,
    • Usunięcie drzew lub krzewów, w przypadku braku ustawowych podstaw do zwolnienia, podlega opłacie ustalanej w drodze decyzji. Obowiązujące stawki opłat za usunięcie drzew zawarte są w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów.
  • Miejsce złożenia dokumentów:
    • Biuro Podawcze, parter, tel. 53-397-18-00, w. 10
    • korespondencyjnie na adres: Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89-600 Chojnice
    • elektronicznie za pośrednictwem: ePUAP: /2202011/SkrytkaESP, e-Doręczenia: AE:PL-74619-10344-BVGCU-33
  • Jednostka odpowiedzialna:
    • Wydział Gospodarki Komunalnej pok. 610 ( III piętro) , tel. 52 397 18 00 wew. 9900
  • Terminy i sposób załatwienia sprawy:
    • Załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Podstawy prawne:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów

Dokumenty do pobrania:

  • Wniosek o wydanie pozwolenia na usunięcie drzew, krzewów
  • Załącznik nr 2 – Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym
  • Załącznik nr 2a – Zgoda właściciela nieruchomości na usunięcie zieleni
  • Załącznik nr 3 – Oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń

W kategorii: Wydział Gospodarki Komunalnej