W dniu 22 kwietnia w Urzędzie Miejskim w Chojnicach odbyło się spotkanie podsumowujące pracę radnych Rady Miejskiej w kadencji 2018-2024. Po pięciu latach nadszedł czas pożegnania i podziękowania sobie wzajemnie za współpracę. Jak zaznaczył w swojej wypowiedzi burmistrz Arseniusz Finster, to był dobry czas dla Chojnic.
Zachęcamy do zapoznania się z poniższą informacją z pracy Rady Miejskiej w Chojnicach w kadencji 2018 – 2024.
Rada Miejska została wybrana w wyborach samorządowych w dniu 21 października 2018 r. w składzie 21 radnych. W trakcie kadencji dwóch radnych złożyło mandat, tj. Pan Mariusz Brunka i Pan Bogdan Marcinowski, a w ich miejsce zostały powołane radne – Pani Alicja Kreft i Pani Janina Kosiedowska.
W Radzie funkcjonowały 3 kluby radnych.
Rada Miejska w minionej kadencji zbierała się na 64sesjach, z czego 15 sesji, w związku z pandemią koronawirusa, odbyło się w zdalnym trybie obradowania (online). Średnia frekwencja na wszystkich sesjach wynosiła 94,5% i tak:
w roku 2018 odbyły się 2 sesje frekwencja 100,0%
w roku 2019 odbyło się 11 sesji frekwencja 93,9%
w roku 2020 odbyło się 10 sesji (z tego 7 online) frekwencja 93,8 %
w roku 2021 odbyło się 10 sesji (z tego 6 online) frekwencja 98,1%
w roku 2022 odbyło się 15 sesji (z tego 2 online) frekwencja 93,7%
w roku 2023 odbyło się 13 sesji frekwencja 88,6%
w roku 2024 odbyły się 3 sesji frekwencja 93,7%
W ciągu kadencji podjęto 795 uchwał:
w 2018 r. podjęto 27 uchwał
w 2019 r. podjęto 163 uchwały
w 2020 r. podjęto 140 uchwał
w 2021 r. podjęto 138 uchwał
w 2022 r. podjęto 143 uchwały
w 2023 r. podjęto 144 uchwały
w 2024 r. podjęto 40 uchwał
Rada przyjęła również 7 wniosków:
w 2018 r. nie przyjęto żadnych wniosków
w 2019 r. przyjęto 2 wnioski
w 2020 r. przyjęto 1 wniosek
w 2021 r. przyjęto 1 wniosek
w 2022 r. przyjęto 2 wnioski
w 2023 r. przyjęto 1 wniosek
w 2024 r. nie przyjęto żadnych wniosków
Radni składali interpelacje i zapytania, które były przekazywane do Burmistrza. Łącznie w całej kadencji złożono 121 interpelacji i 63 zapytania.
W mijającej kadencji w Radzie Miejskiej w Chojnicach działało początkowo 8, a od września 2021 r. 7 komisji stałych – Komisja Ochrony Środowiska została zlikwidowana, a jej zakres przedmiotowy przejęła Komisja Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, która zmieniła nazwę na Komisja Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.
W trakcie kadencji komisje rozpatrywały tematy merytoryczne wynikające z zakresu ich działania, analizowały i opiniowały materiały sesyjne, formułowały wnioski kierowane do Burmistrza Miasta Chojnice oraz zajmowały się sprawami bieżącymi.
I tak:
- Komisja Rewizyjna – zbierała się na 64 posiedzeniach:
w 2018 r. na 1 posiedzeniu
w 2019 r. na 13 posiedzeniach
w 2020 r. na 14 posiedzeniach
w 2021 r. na 13 posiedzeniach
w 2022 r. na 10 posiedzeniach
w 2023 r. na 9 posiedzeniach
w 2024 r. na 4 posiedzeniach
Komisja Rewizyjna przeprowadzała kontrole według planów zatwierdzonych uchwałami Rady Miejskiej:
w 2019 r. 4 kontrole
w 2020 r. 4 kontrole
w 2021 r. 2 kontrole
w 2022 r. 4 kontrole
w 2023 r. 4 kontrole
w 2024 r. 2 kontrole
- Komisja Budżetu i Rynku Pracy – zbierała się na 66 posiedzeniach i przyjęła łącznie 12wniosków:
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia, przyjęto 1 wniosek
w 2019 r. odbyło się 15 posiedzeń, przyjęto 5 wniosków
w 2020 r. odbyło się 11 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2021 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2022 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2023 r. odbyło się 10 posiedzeń, wniosków nie przyjęto
w 2024 r. odbyły się 2 posiedzenia, przyjęto 1 wniosek
- Komisja Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej – zbierała się na 64 posiedzeniach i przyjęła łącznie 14 wniosków:
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto
w 2019 r. odbyło się 15 posiedzeń, przyjęto 6 wniosków
w 2020 r. odbyło się 10 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2021 r. odbyło się 16 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2022r. odbyło się 10 posiedzeń, przyjęto 3 wnioski
w 2023r. odbyło się 9 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2024r. odbyły się 2 posiedzenia, przyjęto 1 wniosek.
- Komisja Kultury i Sportu – zbierała się na 63 posiedzeniach i przyjęła łącznie 25 wniosków:
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia, przyjęto 1 wniosek
w 2019 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 10 wniosków
w 2020 r. odbyło się 10 posiedzeń, przyjęto 3 wnioski
w 2021 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 4 wnioski
w 2022 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 5 wniosków
w 2023 r. odbyło się 10 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2024 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto.
- Komisja ds. Społecznych – zbierała się na 61 posiedzeniach i przyjęła łącznie 8 wniosków:
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto
w 2019 r. odbyło się 15 posiedzeń, przyjęto 3 wnioski
w 2020 r. odbyło się 10 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2021 r. obyło się 14 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2022 r. odbyło się 11 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2023 r. odbyło się 7 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2024 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto.
- Komisja Edukacji – zbierała się na 63 posiedzeniach i przyjęła łącznie 10 wniosków:
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto
w 2019 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 4 wnioski
w 2020 r. odbyło się 12 posiedzeń, przyjęto 3 wnioski
w 2021 r. odbyło się 13 posiedzeń, przyjęto 1 wniosek
w 2022 r. odbyło się 11 posiedzeń, przyjęto 2 wnioski
w 2023 r. odbyło się 10 posiedzeń, wniosków nie przyjęto
w 2024 r. odbyły się 2 posiedzenia, wniosków nie przyjęto.
- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji – zbierała się na 27 posiedzeniach i rozpatrzyła łącznie 7 skarg, 2 wnioski i 6 petycji.
w 2018 r. odbyły się 2 posiedzenia
w 2019 r. odbyły się 3 posiedzenia
w 2020 r. odbyło się 5 posiedzeń
w 2021 r. odbyło się 6 posiedzeń
w 2022 r. odbyło się 7 posiedzeń
w 2023 r. odbyły się 4 posiedzenia
w 2024 r. komisja nie odbyła żadnego posiedzenia