- Wymagane dokumenty:
- Deklaracja DO-1 o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Podmiot zobowiązany do złożenia deklaracji:
- właściciel1 nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy
- właściciel1 nieruchomości na której znajdują się domki letniskowe i inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe
- Terminy składania deklaracji:
- pierwsza deklaracja: 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości
- nowa deklaracja: do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym nastąpiła zmiana ilości osób zamieszkujących
- Wysokość opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- 23,00 zł od osoby miesięcznie w przypadku nieruchomości zamieszkałej
- 138,00 zł na rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe
- Termin opłat:
- Do 15 dnia każdego miesiąca – w przypadku nieruchomości zamieszkałej
- Do 15 maja i 15 listopada- w przypadku nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno wypoczynkowe
- Gdzie należy dokonać opłat:
- w kasie Urzędu Miejskiego w Chojnicach
- na indywidualne konto bankowe (numer konta zostanie przesłany do właściciela nieruchomości po złożeniu pierwszej deklaracji)
- Miejsce złożenia dokumentów:
- Biuro Podawcze, parter, tel. 52 397 18 00 wew. 10
- korespondencyjnie na adres: Urząd Miejski w Chojnicach, Stary Rynek 1, 89 – 600 Chojnice
- ePUAP: Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
- telefon: (52) 397 18 00 wew. 63
- e-mail: [email protected]
- siedziba: 89 – 600 Chojnice, Pl. Niepodległości 7, II piętro, pok. 199
- Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami
1Przez właściciela rozumie się również najemcę, dzierżawcę, zarządcę nieruchomości
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. z 2020 r. poz. 888 ze zm.)