- Wymagane dokumenty:
- Wniosek o nadanie numeru pesel
- Opłaty:
- brak
- Miejsce złożenia dokumentów
- Wydział Spraw Obywatelskich, pok. 510 (II piętro), tel. 52 397 18 00 wew. 32
- Jednostka odpowiedzialna:
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
- jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego – zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego art. 35.
- Uwagi:
- do wglądu dokument tożsamości cudzoziemca
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r. poz. 510 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz.U. z 2015 r. poz. 1984)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)