Zdjęcie Starego Rynku obejmujące: Ratusz. fontannę, Bazylikę, Kościół ZNMP, hotel oraz budynki mieszkalne i usługowe

21 października 2025

Artystyczna fotoramka – nowy pomysł na promocję Chojnic

W przestrzeni miejskiej Chojnic może wkrótce pojawić się nowy, artystyczny akcent. W pobliżu Chojnickiego Centrum Kultury planowane jest stworzenie fotoramki z widokiem na niweletę Starego Miasta. Instalacja ma stanowić zachętę dla mieszkańców i turystów do fotografowania się na tle rozpoznawalnego fragmentu miasta, a jednocześnie stać się oryginalnym elementem promocji Chojnic.

Autorem projektu jest Jarosław Urbański, artysta znany m.in. z rzeźby tura przy Bramie Człuchowskiej. Obecnie koncepcja znajduje się na etapie opracowania szczegółów artystycznych.

Propozycja, zatytułowana „Pierrot w kręgu”, przedstawia postać Pierrota umieszczoną w monumentalnym pierścieniu. Rzeźba symbolizuje refleksję nad ludzką naturą, czasem, życiem i poszukiwaniem sensu. W dłoni Pierrot trzyma mniejszy pierścień – metaforę mikrokosmosu i introspekcji. W kompozycji znajdzie się napis „CHOJNICE”, który identyfikuje miejsce i podkreśla jego lokalny charakter.

Pomysł na fotoramkę jest efektem analizy wcześniejszej koncepcji umieszczenia na Placu Niepodległości napisu „I love Chojnice”. Po przeprowadzeniu konsultacji uznano, że tło w postaci kamienic przy placu nie tworzyłoby atrakcyjnego pejzażu do zdjęć. Z tego względu postanowiono poszukać lokalizacji, która lepiej odda charakter miasta i zapewni ciekawszą perspektywę fotograficzną.

Nowy projekt ma być nietypową formą promocji miasta, odmienną od popularnych napisów spotykanych w innych miejscowościach. Koncepcja łączy w sobie elementy sztuki, kultury i tożsamości lokalnej.

W kategorii: Aktualności