- Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie odpisu skróconego/zupełnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu
- dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej
- do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy
- Opłaty (opłatę skarbową należy uiścić bezpośrednio w kasie Urzędu lub dokonać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Chojnicach):
- 22 zł – opłata skarbowa za odpis skrócony
- 33 zł – opłata skarbowa za odpis zupełny
- 24 zł – opłata skarbowa za zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wisach lub ich braku, albo zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego
- nieodpłatne odpisy wydaje się zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014r. poz. 1628 ze zm.)
- Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach, pokój 507, II piętro
- przez Internet
- Złożenie wniosku: Uzyskaj odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
- Jednostka odpowiedzialna:
- Urząd Stanu Cywilnego w Chojnicach, telefon: 52 397 18 00 wew. 30 / 34 / 56
- Terminy i sposób załatwienia sprawy:
- niezwłocznie
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. poz. 1741)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014r. poz. 1628 – ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.z 2013r. poz. 267 ze zm)